艣roda, 8 lutego 2017

Zimowe rekawice z zakardem norweskim ⛄

Pospiech zabija dok艂adno艣膰 ...i tak jest z rob贸tkami na drutach ,偶eby co艣 fajnego wydzierga膰 trzeba si臋 naprawd臋 napracowa膰 i 偶eby to co艣 wygl膮da艂o naprawd臋 porz膮dnie to trzeba miec w sobie duzoooo cierpliwo艣ci a przede wszystkim czasu .Dwa tygodnie zaj臋艂o mi oczywi艣cie z przerwami zrobienie cieplusich  zimowych r臋kawic z motywem norweskim ⛄






sobota, 4 lutego 2017

Kapcie z 偶akardem norweskim .

Kiedy ko艅cz膮 si臋  艢wi臋ta Bo偶ego Narodzenia  to dopada mnie  poczucie niespe艂nienia ..Za krotko i za ma艂o . Chcia艂oby si臋 chwyci膰 w d艂o艅 i zatrzyma膰 ten czas na d艂u偶ej  ...... Nie zawsze mi si臋 udaje obdarowa膰 najbli偶szych  prezentami w艂asnor臋cznie robionymi .Ale czasem bywa odwrotnie . Tak by艂o z tymi kapciuszkami kt贸re kiedy艣 tam wydzierga艂am
Kapcie robi si臋 na drutach po艅czoszniczych ja mia艂am trojki  i we艂n臋 Nepal .made in Peru .

       


Wzor na rozmiar 35/37 






sobota, 14 stycznia 2017

Mieciutka Alpaka

Zima to  czas nieko艅cz膮cych si臋 rob贸tek ,Jak co roku plan贸w zwi膮zanych z dzierganiem to ja mam mn贸stwo tylko czasu mniej .Tak wiec ka偶dego  roku odgrzebuje te zacz臋te w minionym roku , pruje ,mysle pruje albo cierpliwie   ko艅cz臋 rob贸tk臋  . Zeby wiec zd膮偶y膰  z tym z czym naprawd臋 chcia艂abym zd膮偶y膰 musz臋 si臋  "spina膰" co nie jest 艂atwe (.Oj jak ja chcia艂abym si臋 nigdzie nie spieszy膰 .... ) Rownie dobrze mog艂abym i艣膰 i kupic i si臋 nie m臋czy膰  co tez czasem robi臋 ale to jednak  nie to .Moje 偶ycie to handmade no tak ju偶 mam ..Dla mnie rzeczy robione w艂asnor臋cznie sa unikatowe .
Ten rok 2017 zacz膮艂 si臋 wspaniale .W moim 偶yciu pojawi艂a si臋 bardzo wa偶na os贸bka , kt贸ra odmieni艂a moj 艣wiat  . Maja .Dla niej powsta艂 sweterek i buciki ,kt贸re robi si臋 b艂yskawicznie . Wloczka -cudowna ,mi臋ciutka  produkowana w Peru 100 % alpaca .
Projekt z kt贸rego skorzysta艂am  jest na stronie http://www.creativaatelier.com/
                                                   Polecam !





















WE艁NA Z ALPAKI –  SKARB INK脫W, KR脫LOWA PO艁UDNIOWOAMERYKA艃SKIEGO NIEBA
Alpaki to zwierz臋ta z rodziny wielb艂膮dowatych. 呕yj膮 w Andach – od po艂udniowego Peru, Chile po p贸艂nocn膮 Boliwi臋. S膮 bardzo wytrzyma艂e i zdrowe, zahartowane i dostosowane do wysokog贸rskich warunk贸w, w jakich przysz艂o im 偶y膰 –  na wysoko艣ci 4500 m n.p.m. ro艣linno艣膰 s艂u偶膮ca za po偶ywienie jest bardzo uboga, a temperatura waha si臋 od -20 C noc膮 do +20 C w dzie艅.
We艂na z tego w艂贸kna jest lekka, mi臋kka i delikatna, ale jednocze艣nie bardzo wytrzyma艂a. Jest r贸wnie偶 odporna na dzia艂anie promieniowania s艂onecznego, bardzo silnego w wysokog贸rskim 艣rodowisku, w kt贸rym 偶yj膮 alpaki. Nie zawiera substancji, b臋d膮cych najcz臋stszymi alergenami i nie wymaga u偶ycia chemikali贸w do obr贸bki – dzi臋ki temu jest hipoalergiczna. Niska zawarto艣膰 lanoliny sprawia, i偶 nie zatrzymuje obecnych w powietrzu zanieczyszcze艅, a to uodparnia j膮 na zabrudzenia i czyni 艂atwiejsz膮 w czyszczeniu ni偶 np. we艂na owcza. W艂贸kno to o grubo艣ci 23-35 mikron贸w jest tak偶e bardziej b艂yszcz膮ce, elastyczne, spr臋偶yste i trzykrotnie bardziej rozci膮gliwe ni偶 w艂贸kno owcze. We艂na alpaka jest towarem luksusowym – produkuje si臋 niej 400 razy mniej ni偶 we艂ny owczej!
Informacja „baby alpaca” oznacza, 偶e we艂na pochodzi z k贸z, kt贸rych wiek nie przekroczy艂 8 miesi臋cy. Jest wi臋c jeszcze delikatniejsza. Wyst臋puje w 26 naturalnych kolorach, od bieli, przez br膮zy, szaro艣ci, do czerni oraz w oko艂o 200 odcieniach tych kolor贸w. Dlatego na og贸艂 nie jest farbowane. Jednak nawet farbowane w艂贸kno zachowuje wszystkie swoje w艂a艣ciwo艣ci oraz po艂ysk.
 Wyst臋puj膮 dwie odmiany alpaki: suri i huacaya.






sobota, 12 listopada 2016

Skandynawskie dekoracje na 艣wi臋ta

 Jak co roku tak i w tym JU呕 rozpocz臋艂a  si臋 Szwedzka  "艣wi膮teczna gor膮czka ".Mam wra偶enie ze z roku na rok szybciej . W Szwecji popularny jest "Jul marknad" stara ,pi臋kna  tradycja .
Na targu mo偶na kupic lokalne specyficzne  produkty , kie艂basy ,sery ,d偶emy karmelki ,cieple we艂niane r臋kawiczki czy bambosze wszystko domowej roboty . Na targu naprawd臋 pachnie 艣wi臋tami  to tak apropos galerii handlowych .
 Moje hobby to tak偶e spacery po lesie a tam zawsze znajduje si臋  mn贸stwo inspiracji .Dlatego w mojej g艂owie dekoracje na 艣wi臋ta kieruj膮  mnie do  natury i lasu  .Jak niewiele do tego potrzeba by pi臋knie a przede wszystkim prosto zmieni膰 sw贸j dom na 艣wi臋ta .
Zdj臋cia z internetu.



















sobota, 27 sierpnia 2016

Metamorfoza starego krzes艂a

Wszechobecna moda na przer贸bki z nowego na stare i na odwr贸t zapanowa艂a gdzie tylko okiem si臋gn膮膰 .No i fajnie bo ja nie lubi臋 wyrzuca膰 tylko przerabia膰 .Styl retro .vintage stal si臋 hitem nie tylko sezonu . Ludzie wyszukuj膮 i daj膮 nowe 偶ycie przedmiotom , kt贸re kiedy艣 si臋 wyrzuca艂o bo wstyd by艂o trzyma膰 cos "zniszczonego"w domu . Dzis to trend . Ja to uwielbiam i mam wielki szacunek do starych przedmiot贸w a tym bardziej kreatywnych ludzi kt贸rym si臋 chce po艣wi臋ca膰 na to sw贸j czas . Przerabiam wiec i ja . 
Krzes艂o -styl francuski 
siedzisko -siennik z ko艅skich w艂os贸w .
Wymieni艂am  tylko tapicerk臋 .U偶y艂am niebieskiej kratki poniewa偶 niebieski dodaje 艣wie偶o艣ci a krateczka rozwesela no i wysz艂o krzes艂o p.t French cottage .




sobota, 20 sierpnia 2016

艣roda, 10 sierpnia 2016

Moja Szwecja ...

Moje hobby to nie tylko praca r臋koma .Moim hobby jest Szwecja w kt贸rej mieszkam od kilkunastu lat . Zwiedzi艂am  nie powiem ze wi臋ksz膮 jej cz臋艣膰 ale uda艂o mi si臋 zobaczy膰 to i owo .
Jest miejsce do kt贸rego lubi臋 zagl膮da膰 kiedy potrzebuje oderwa膰 sie od rzeczywistosci ...to tam  laduje baterie ....












Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...